Velden

Regels voor kunstgras

Onderstaande regels gelden voor wedstrijden/trainingen op kunstgrasvelden:
•   Betreed/verlaat het veld alleen via de toegangspoortjes; doe het poortje steeds achter je dicht. Klim niet over de hekken.
•   Het kunstgrasveld is uitsluitend toegankelijk voor de spelers, leiders en trainers van de teams en natuurlijk de scheidsrechter.
•   Alle publiek dient zich achter de hekken op te houden. Ook het staan van het publiek tegen de binnenkant van de hekken is niet toegestaan.
•   Zorg voor schone voetbalschoenen vóór je het veld op gaat.
•   Stalen noppen zijn niet toegestaan.
•   Gooi geen kauwgom op het veld.
•   Neem geen glaswerk mee op of rond het veld.
•   Het veld mag absoluut niet betreden worden met rookwaren en/of vuur.
•   Niet expres tegen de hekken en reclameborden schieten.
•   Het slepen met doelen is niet toegestaan, verplaats de doelen door deze op te tillen.
•   Na gebruik de trainingsdoeltjes opruimen en de E/F-goaltjes dichtklappen.
•   Het is niet toegestaan om aan doelen of doeltjes te gaan hangen.
•   Na wedstrijd of training de kleding goed uitschudden. De rubberkorrels kunnen schadelijk zijn voor de wasmachine.
•   Trainers en leiders worden verzocht er op toe te zien dat de regels worden nageleefd.
Europees onderzoek

Er zitten geen grote gevaren aan voetballen op kunstgras met rubberen korrels. In navolging van het RIVM concludeert ook het Europese Agentschap voor Chemische Stoffen (ECHA) dat de gezondheidsrisico's erg laag zijn. Lees verder op de site van het Eindhovens Dagblad .

Voor meer informatie zie de site van de KNVB .

De velden op het Tongelre sportpark zijn ook getest door het RIVM. Als er belangstelling is voor het rapport van onze velden kun je een mailtje sturen naar
secretaris@svtongelre.nl