Nieuwsbrief - Hervatting jeugdtrainingen

Beste leden, ouders, trainers, leiders en andere vrijwilligers,

Zoals de meeste van jullie ondertussen wel zullen weten, mag de jeugd onder begeleiding weer samen gaan trainen.  Maar dit dient wel te gebeuren onder bepaalde voorwaarden. Wij zijn als bestuur samen met onze jeugdcoördinator aan de slag gegaan om de nodige maatregelen te nemen zodat we aan de voorwaarden kunnen voldoen en onze jeugd weer veilig kan komen trainen.

We zijn nu zover dat we de trainingen weer kunnen gaan opstarten vanaf woensdag 6 mei.
De trainingen van de teams zullen volgens het normale trainingsschema plaatsvinden. Ook de normale regels voor het afmelden voor een training zijn dan weer van toepassing.

We hebben algemene veiligheids- en hygiëneregels opgesteld voor bestuursleden, trainers, leiders, vrijwilligers, sporters en ouders/verzorgers. Wij verzoeken iedereen deze richtlijnen goed door te lezen én de eigen kinderen vooraf goed te instrueren voordat ze naar het sportpark komen. Let wel, dit is in het belang van ons allemaal!

Hieronder een samenvatting van de belangrijkste richtlijnen en afspraken:
  • Kleedkamers en kantine blijven gesloten.
  • Toiletten zijn alleen beschikbaar in uiterste nood.
  • Het materiaalhok is alleen toegankelijk voor trainers en leiders, niet voor spelers!
  • Alleen jeugdspelers t/m 18 jaar mogen weer trainen. Senioren dus (nog) niet!
  • Jeugdspelers t/m 12 jaar mogen trainen zonder 1,5 meter afstand beperking, spelers van 13 t/m 18 jaar hebben deze afstandsbeperking wel.
  • Voor trainers, leiders, vrijwilligers, ouders/verzorgers (en anderen) gelden uiteraard de 1,5 meter afstand regels.
  • Spelers zijn alleen welkom op het sportpark als zij staan ingedeeld voor een activiteit/training. Anders absoluut niet!
  • Niet-leden mogen alleen meetrainen als zij zijn aangemeld via de website van Eindhoven Sport.
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar het sportpark.
  • Voordat je naar het sportpark komt: grondig handen wassen met water en zeep (20 seconden) en voordat je vertrekt thuis nog even naar het toilet gaan.
  • Neem een eigen bidon met drinken mee.
  • Het is toegestaan om een eigen bal mee te nemen. De vereniging is echter niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van deze bal.
  • Na de training dient iedereen meteen naar huis te gaan.
  • Van ouders/verzorgers verwachten we dat ze hun kinderen vooraf goed instrueren.
  • Ouders/verzorgers mogen absoluut niet op het sportpark komen! Zij zetten hun kind(eren) af bij het sportpark (en halen ze daar weer op) voor zover ze niet op eigen gelegenheid kunnen/mogen komen. De parkeerplaats mag alleen gebruikt worden door bestuursleden, coördinatoren en trainers/leiders.
  • Volg alle instructies op van Tongelre-officials zoals bestuursleden, coördinatoren, trainers/leiders). Zij zijn volledig bevoegd om indien nodig in te grijpen.
  • Kijk regelmatig op onze website www.rkvvtongelre.nl voor eventuele updates of wijzigingen van de maatregelen. Dus ook voordat je naar de training gaat, mocht er tussentijds iets gewijzigd zijn. Dit, om teleurstellingen te voorkomen. Let op: dit is een kleine moeite en je eigen verantwoordelijkheid!
  • Lees de richtlijnen goed door en volg de aanwijzingen van de Rijksoverheid en het RIVM t.a.v. hygiëne en veiligheid goed op!
  • Als je klachten hebt: BLIJF THUIS!

Voor alle duidelijkheid; als we willen dat dit een succes wordt, moet iedereen, maar dan ook echt iedereen zich houden aan de regels en/of afspraken. Dat betekent dat onze leden en ouders/verzorgers alle instructies moeten opvolgen, zich houden aan de toegewezen trainingstijd (dus niet proberen aan te sluiten bij een ander) en op tijd komen (te laat, is niet meer naar binnen).

De gemeente kan en moet als zij daar aanleiding toe ziet, bestuurlijk handhaven. Uiteraard hopen wij dat dit niet nodig zal zijn en dat iedereen zich strikt zal houden aan de voorschriften. We willen tenslotte allemaal dat onze jeugdleden weer veel plezier beleven aan het lekker kunnen trainen met elkaar.

Wij rekenen op jullie allemaal. Laat zien dat we dit kunnen in Tongelre!
    Bedankt voor jullie geduld en medewerking.
Bestuur & Jeugdcoördinator
RKVV Tongelre