woord
Nieuwsbrief RKVV Tongelre

De Corona-crisis heeft nogal wat impact gehad, ook op onze vereniging. Daarom hierbij een korte update van de belangrijkste zaken die momenteel spelen binnen onze vereniging.

Nieuwe data jubileumfestiviteiten
Zoals iedereen weet hebben we de viering van ons 100-jarig jubileum, dat gepland stond op 1 mei en 2 mei 2020, helaas moeten uitstellen. Onze hoop was dat we dit konden vieren bij het begin van het nieuwe seizoen in september. Maar na de bekendmaking van het verbod op evenementen tot 1 september, vinden wij het risico dat de termijn nogmaals wordt verlengd en we weer alles moeten opschuiven, toch te groot.

Daarom is besloten het jubileumfeest te verplaatsen naar vrijdag 30 april 2021 (receptie) en zaterdag 1 mei 2021 (feestavond). Zet het alvast in je agenda en we hopen jullie dan allemaal te zien!

Uitstel naamswijziging vereniging
Op de laatste ALV is vastgesteld dat onze verenigingsnaam per 1 juli 2020 gewijzigd zou worden naar S.V. Tongelre. Mede als gevolg van de Corona crisis waardoor we niet alle officiële zaken op tijd hebben kunnen regelen, hebben we besloten deze naamswijziging een jaar uit te stellen. Bijkomend voordeel hiervan is dat we alle jubileumfestiviteiten nog als RKVV Tongelre kunnen laten plaatsvinden.

Het komend seizoen zal er al wel een geleidelijke overgang plaatsvinden naar de nieuwe naam, o.a. op de kleding zal het nieuwe logo al zichtbaar zijn.

Hervatting voetbalactiviteiten
De jeugd is sinds 6 mei weer gestart met de trainingen, en sinds 11 mei mogen ook voetballers ouder dan 18 jaar weer het veld op. Dit uiteraard onder een aantal voorwaarden. Zie hiervoor onze site. Wedstrijden zijn nog niet mogelijk, en voor spelers ouder dan 12 jaar moet er met 1,5 meter afstand worden getraind en uiteraard moet men zich aan de coronaprotocollen houden.

Een andere belangrijke datum is 1 september. Als het coronavirus onder controle blijft, kunnen de competities dan weer van start gaan, voor veld en zaal.

Nu veel mensen voorlopig niet op vakantie gaan, zullen we ook gaan kijken of we activiteiten kunnen organiseren in de zomerstop zodat iedereen zich weer fit kan trainen richting het nieuwe seizoen. Vooral voor onze jeugdleden zou dit een mooie uitkomst zijn tijdens de schoolvakantie.

Sommige zaken zijn ook bij de KNVB en de overheid nog niet helemaal duidelijk. Zoals wanneer de kantine open kan en wanneer we weer gebruik kunnen maken van de kleedkamers. De KNVB is samen met NOC*NSF in gesprek met het kabinet zodat alles hopelijk snel duidelijk wordt.

Vrijwilligers gezocht
Heb jij wel eens een uurtje over en zou jij het leuk vinden om mee te helpen op de club? Wij zoeken mensen die willen helpen bij activiteiten, in diverse commissies, in de kantine, onderhoud van het materiaal en clubgebouw, website beheer, etc.

Een uurtje per maand kan al voldoende zijn! Meld je aan bij Charlotte van de Voort -Thijssen via 06-52057696 of vrijwilligers@rkvvtongelre.nl

Voor een beschrijving van de diverse taken kun je ook kijken in ons functieboek. Laat je niet afschrikken door een uitgebreide functieomschrijving want alle functies zijn in te vullen door meerdere personen zodat ieder kan doen wat hem/haar het beste ligt.

Informatie over de vereniging en alle bijkomende activiteiten wordt regelmatig gedeeld via onze site, Facebook-pagina en op Instagram.

Contributies
Wij en NIKKI ontvangen veel vragen over het al dan niet betalen van de openstaande contributie of een teruggave van deze betaling. Wij begrijpen dat we ons in een uitzonderlijke situatie bevinden. Juist nu is het belangrijk om de vereniging te blijven steunen en contributie te betalen, zodat de vereniging niet in een vervelende situatie terecht komt, wanneer dit allemaal achter de rug is. Onze rekeningen lopen helaas gewoon door en de kantine inkomsten zijn er op dit moment niet. De betaling van de contributie door onze leden is voor ons daarom van het grootste belang om straks nog overeind te staan.

Ondanks dat de KNVB heeft besloten de competities dit seizoen niet meer uit te spelen, gaan we er wel gewoon van uit dat iedereen zijn contributie voor dit seizoen betaald.
De juridische relatie tussen vereniging en lid is het lidmaatschap. De betaling van de contributie voor het lidmaatschap is statutair vastgelegd. Word je lid van de vereniging dan ga je akkoord met de statuten en ben je de contributie verschuldigd. Ongeacht of de vereniging haar doelstellingen en activiteiten waar heeft kunnen maken. Het niet kunnen doorgaan van trainingen of activiteiten staat dus los van de contributie en leden blijven deze verschuldigd.

Verder geldt dat het geen besluit is van de vereniging tot beperking van het recht van het lid om te sporten, maar een door de overheid opgelegde noodmaatregel waardoor het sporten tijdelijk niet mogelijk is. Zelfs als het lidmaatschap onmiddellijk wordt beëindigd door een lid, dan nog geldt volgens de wet dat de contributieverplichting toch voor het hele jaar blijft gelden.

De contributie-inning voor het seizoen 2020-2021 zullen we pas opstarten zodra er duidelijkheid is over de start van het nieuwe seizoen.